Szkolenie z komunikacji
Szkolenie z komunikacji jako
sztuki budowania porozumienia w dialogu
Szkolenie z komunikacji – Komunikacja interpersonalna – rozumiana, jako umiejętność konstruktywnego dialogu i rozwijania porozumienia zalicza się do jednej z zasadniczych kompetencji społecznych będących składową „inteligencji emocjonalnej”. Dzisiejsze realia zawodowe oparte na relacjach społecznych, pracy w projektach czy rozwijaniu inicjatyw z angażowaniem innych osób stawiają wobec menedżerów, specjalistów i współtwórców wymóg umiejętności tworzenia sprzyjającego środowiska dla dialogu, wymiany myśli i wypracowywania konsensusu.
Zaangażowanie we wspólne przedsięwzięcia opiera się na umiejętności wyzwalania w ludziach woli dzielenia się tym co w nich najlepsze – twórczego potencjału i osobistego doświadczenia.
Nasze kompetencje interpersonalne poddawane są nowej próbie w obliczu ról, jakie mają do spełnienia czy to w biznesie, czy w relacjach zawodowych, czy kontaktach społecznych:
Perspektywy szkolenia komunikacji w kontaktach interpersonalnych w organizacji:
W dobie silnej konkurencyjności oraz rozkwitu indywidualności miejsce sytuacji konfliktowych powinny zająć kompetencje interpersonalne – kształtujące w nas tzw. zachowania integrujące.
Dialog – a co za tym idzie sztuka rozmawiania stały się kluczowym wymogiem naszych czasów.
Warsztat oparty na wiedzy będącej przedmiotem wieloletnich badań Friedemanna Schulza von Thuna – niekwestionowanego autorytetu w dziedzinie porozumiewania się bardzo trafnie definiuje naturę ludzkiej komunikacji. Dogłębna analiza ważnych procesów, jakie zachodzą podczas komunikacji daje odpowiedź uczestnikom szkolenia na pytania o właściwy sposób komunikowania się. Warsztat w znaczący sposób poszerza świadomość i ukierunkowuje uczestników na rozumienie dialogu – jako sztuki rozmawiania, rozwijania porozumienia i przeciwdziałania sytuacjom konfliktowym; prowadzi krok po kroku do zrozumienia istoty problemu komunikacji stwarzając solidne podstawy dla znacznego wzrostu kompetencji interpersonalnych. Świadomość procesu komunikacji odpowiada na dwa zasadnicze pytania:
Co rozgrywa się we mnie – jaki jestem, gdy… rozmawiam z kimś innym? Jak porozumiewam się w określonych – znaczących dla mnie sytuacjach? (Pogłębienie samoświadomości)
Jaka jest dynamika (moich) relacji międzyosobowych? Dlaczego ludzie reagują na określone sytuacje/ komunikaty właśnie tak a nie inaczej? (Zrozumienie natury ludzkiej komunikacji)
To przemyślany a przede wszystkim rzetelny warsztat – w świetle nauki z dziedziny psychologii komunikacji – podnoszący kompetencje społeczne każdego, kto zacznie kształtować i utrwalać swój nowy sposób komunikacji z innymi.
Kompetencja komunikacji interpersonalnej – to zaleta, którą przypisuje sobie większość z nas. Prawdziwy egzamin naszych możliwości pokazują jednakże dopiero sytuacje trudne, tam gdzie do głosu dochodzą nasze potrzeby psychologiczne oraz emocje. Zdefiniowanie obszarów potencjalnie występujących problemów z komunikacją pozwala na zbudowanie odpowiedniej mapy kompetencji.
Anatomia wypowiedzi – jak lepiej mówić, jak lepiej słuchać, jak rozumieć i być zrozumianym? Zrozumienie modelu komunikacji – który odpowiada na wiele pytań dotyczących sztuki rozmawiania; Poznanie psychologicznych uwarunkowań mających wpływ na przebieg komunikacji – pozwalających w sposób świadomy kształtować relacje interpersonalne.
Fundamentalna wiedza rozwijająca Inteligencję emocjonalną:
– zawartość rzeczowa – sztuka oddzielania człowieka od problemu ?
– zawartość ujawnienia siebie – umiejętność otwartego wyrażania siebie ?
– zawartość wzajemnych relacji – uwrażliwienie na kontakt i pozytywne relacje ?
– zawartość apelu – sztuka wywierania wpływu ?
Umiejętność stawiania właściwych pytań w procesie kontroli przebiegu komunikacji i ukierunkowaniu na dialog budujący porozumienie
Rozwijanie empatii poprzez umiejętność „czytania między wierszami” – nawiązanie do hipotezy E.T. Halla, że w komunikacji najważniejsze treści komunikowane są w tym, co się przemilcza.
Rozwijanie umiejętności słuchania wypowiedzi rozmówcy w oparciu o 4 płaszczyzny dialogu
oraz autoanaliza – jak oddziałuje na mnie w komunikacji to, co słyszę? Co słyszy:
– ucho rzeczowe?
– ucho ujawnienia siebie?
– ucho relacji ?
– ucho apelowe?
Jak rozumieć i jak wpływać na dynamikę relacji międzyosobowych?
Szkolenie z komunikacji w zespole:
Szkolenie z komunikacji w organizacji:
Szkolenie z komunikacji w ujęciu Analizy Transakcyjnej:
Jeśli chcemy się rozwijać w obszarze umiejętności interpersonalnych, pogłębiać naszą Inteligencję Emocjonalną, nasz styl komunikacji nie może przybierać tylko zoperacjonalizowanego działania – obliczonego na cel biznesowy. Istnieje ryzyko, że wówczas gubimy coś ważnego w zarządzaniu i w relacjach: autentyczność tworząc rzeczywistość fałszywie wyidealizowaną, gdzie: „doskonały sposób porozumiewania stał się ważniejszy od treści rozmowy”. Gdy po raz pierwszy natrafiłem na publikację „Sztuka Rozmawiania” Friedemanna Schulza Von Thuna – przekazana w niej treść była dla mnie wielkim odkryciem. To wiedza zanurzona i osadzona w psychologii relacji. psychologii osobowości dająca solidne podstawy do rozwoju: do budowania porozumienia w dialogu – prawdziwej sztuki rozmawiania w relacjach biznesowych, w zarządzaniu i życiu osobistym. Podążając za tą ideą – tak też projektuje i organizuje warsztaty z komunikacji.
Szkolenie z Komunikacji Interpersonalnej to nasza uniwersalna propozycja, która jednoznacznie zmieni Twoje kompetencje w zarządzaniu, w budowaniu konstruktywnego dialogu, w porozumiewaniu – lepszym rozumieniu swojego rozmówcy: współpracownika, podwładnego, kolegi czy życiowego partnera, a zatem zarówno w kontekście zawodowym jak i osobistym. Szkolenie da Ci umiejętność lepszego odczytywania intencji, tak zwanego „czytania między wierszami” oraz rozumienia jawnych i ukrytych – niewypowiedzianych intencji oraz potrzeb Twoich rozmówców. To warsztat wypracowany w oparciu o najlepiej zbadaną i opisaną w psychologii komunikacji literaturę przedmiotu. Nie mamy co do tego żadnych wątpliwości(!) – co znalazło już potwierdzenie w rozlicznych warsztatach.
Szkolenie z komunikacji – Dla kogo profilujemy to szkolenie?:
Warsztat z komunikacji. Warsztat dotyczący sztuki rozmawiania – może stanowić składnik – moduł szkoleniowy takich zagadnień jak:
Szkolenie z komunikacji: zapytania o program szkolenia
Powrót do oferty w tematyce: KOMUNIKACJA