Umiejętności miękkie

menu 4
2018-05-10 r.

Umiejętności miękkie – dlaczego tak ważne w biznesie?

Umiejętności miękkie podczas aplikowania na różne stanowiska, zwłaszcza kierownicze lub silnie związane z pracą z ludźmi często odgrywają priorytetowe znaczenie. Jak wynika z raportu przedstawionego przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Amerykańską Izbę Handlu w Polsce oraz Ernst&Young zatytułowanego: ,,Kompetencje i kwalifikacje poszukiwane wśród absolwentów szkół wyższych wychodzących na rynek pracy” najważniejszym kryterium stosowanym przez firmę przy zatrudnianiu absolwentów są kompetencje osobowe i interpersonalne. Umiejętności miękkie są wyrazem naszej Inteligencji Emocjonalnej.  Pomimo, iż każdy z nas zasadniczo wierzy w swoje umiejętności komunikacyjne – to w istocie nasze kompetencje w tym zakresie sprawdzają się dopiero w szczególnych sytuacjach interpersonalnych  – trudnych emocjonalnie, gdy w procesie budowania porozumienia w dialogu – poddawani jesteśmy  „emocjonalne próbie”.  Kontrolowanie emocji w sytuacjach dla nas trudnych stanowi o naszej emocjonalnej i komunikacyjnej kontroli, bo  aktywację a tym samym potrzebę kontroli określonego „modułu umysłowego” – który w danej chwili uzyskuje „nieuzasadnioną przewagę” . Tak definiuje nasze porażki emocjonalne i kognitywne  w swojej publikacji Jose Antonio Marina „Porażka inteligencji czyli Głupota w teorii i praktyce”(pozycja warta przeczytania w aspekcie sposobu myślenia i rozumienia zachowań).

W osiąganiu rozwoju interpersonalnego – nieprzeciętnych wyników istnieje potrzeba by szkolenia miękkie szkolenia interpersonalne wprowadzały rzeczywistą sytuacje i faktyczną nową jakość relacji i kompetencji interpersonalnych, tak bardzo kluczowych w pracy  menedżerów, handlowców, efektywnych zespołów oraz wszystkich współpracowników w organizacji.  Warsztaty z komunikacji interpersonalnej powinny zatem realizować się w dwóch wymiarach psychologii komunikacji: w wymiarze procesów tzw. intrapsychicznych – analizy własnych zachowań i wewnętrznych stanów „ja” które można streścić pytaniem problemowym:  Jaki jestem, gdy ktoś inny nie jest takim, jakim chciałbym go mieć? Dlaczego zachowuje się właśnie tak?  oraz procesów funkcjonalnych o charakterze interpersonalnym czyli naszym stylem, osobowościowym charakterem lub umiejętnościami w sposobie komunikowania się.

Dobrą jakość szkoleń potwierdzają sami uczestnicy – stawiający trenerom i coachom coraz wyższe wymagania. Opinia ta wynika z prezentowania podczas szkoleń menedżerskich i handlowych czegoś nowego – nowego ujęcia zagadnień i poszukiwania nowej wiedzy nowatorskich warsztatów  oraz prezentowania jasnych modeli zachowań  opartych na dorobku nurtu psychologii komunikacji: Berna Analizy Transakcyjnej czy bogatej w badania komunikacji Von Thuna w „Sztuce rozmawiania” .

Zapraszamy do poznania pełnej oferty szkoleń dla firm zorientowanych na podnoszenie kompetencji w komunikacji i w zarządzaniu. Pełna oferta szkoleń to: szkolenia menedżerskie, szkolenia interpersonalne, szkolenia handlowe, szkolenia integracyjne, szkolenia z negocjacji i szkolenia z zarządzania – to solidny warsztat, dobrany zespół trenerski pod względem merytorycznym i dopracowane scenariusze.

szukaj w zakładce:      Szkolenia  dla  firm

 

szkolenia interpersonalne

 


Business Everywhere. Profesjonaliści dla biznesu. Co nas określa? Lubimy stawiać dobre pytania –szukając na nie nowych odpowiedzi. Dzięki temu zyskują państwo sporą dawkę inspiracji Planując szkolenia dla firm.
menu 4
2018-05-10
Umiejętności miękkie

Umiejętności miękkie - dlaczego tak ważne w biznesie? Umiejętności miękkie podczas aplikowania na różne stanowiska, zwłaszcza kierownicze lub silnie ...

Aktualności
2016-09-28
Warsztaty z zakresu komunikacji – metodą aktywizującą przeżywanie

Odmienna metoda warsztatu z zakresu komunikacji   / zaproponowana przez wybitnego eksperta komunikacji Friedemanna Schulza Von Thuna Z naszej prakty...



Śledź nas na facebooku Facebook
Newsletter