Umiejętności miękkie

blog
2018-05-10 r.

Umiejętności miękkie – dlaczego tak ważne w biznesie?

Umiejętności miękkie podczas aplikowania na różne stanowiska, zwłaszcza kierownicze lub silnie związane z pracą z ludźmi często odgrywają priorytetowe znaczenie. Jak wynika z raportu przedstawionego przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Amerykańską Izbę Handlu w Polsce oraz Ernst&Young zatytułowanego: ,,Kompetencje i kwalifikacje poszukiwane wśród absolwentów szkół wyższych wychodzących na rynek pracy” najważniejszym kryterium stosowanym przez firmę przy zatrudnianiu absolwentów są kompetencje osobowe i interpersonalne. Umiejętności miękkie są wyrazem naszej Inteligencji Emocjonalnej.  Pomimo, iż każdy z nas zasadniczo wierzy w swoje umiejętności komunikacyjne – to w istocie nasze kompetencje w tym zakresie sprawdzają się dopiero w szczególnych sytuacjach interpersonalnych  – trudnych emocjonalnie, gdy w procesie budowania porozumienia w dialogu – poddawani jesteśmy  „emocjonalne próbie”.  Kontrolowanie emocji w sytuacjach dla nas trudnych stanowi o naszej emocjonalnej i komunikacyjnej kontroli, bo  aktywację a tym samym potrzebę kontroli określonego „modułu umysłowego” – który w danej chwili uzyskuje „nieuzasadnioną przewagę” . Tak definiuje nasze porażki emocjonalne i kognitywne  w swojej publikacji Jose Antonio Marina „Porażka inteligencji czyli Głupota w teorii i praktyce”(pozycja warta przeczytania w aspekcie sposobu myślenia i rozumienia zachowań).

W osiąganiu rozwoju interpersonalnego – nieprzeciętnych wyników istnieje potrzeba by szkolenia miękkie szkolenia interpersonalne wprowadzały rzeczywistą sytuacje i faktyczną nową jakość relacji i kompetencji interpersonalnych, tak bardzo kluczowych w pracy  menedżerów, handlowców, efektywnych zespołów oraz wszystkich współpracowników w organizacji.  Warsztaty z komunikacji interpersonalnej powinny zatem realizować się w dwóch wymiarach psychologii komunikacji: w wymiarze procesów tzw. intrapsychicznych – analizy własnych zachowań i wewnętrznych stanów „ja” które można streścić pytaniem problemowym:  Jaki jestem, gdy ktoś inny nie jest takim, jakim chciałbym go mieć? Dlaczego zachowuje się właśnie tak?  oraz procesów funkcjonalnych o charakterze interpersonalnym czyli naszym stylem, osobowościowym charakterem lub umiejętnościami w sposobie komunikowania się.

Dobrą jakość szkoleń potwierdzają sami uczestnicy – stawiający trenerom i coachom coraz wyższe wymagania. Opinia ta wynika z prezentowania podczas szkoleń menedżerskich i handlowych czegoś nowego – nowego ujęcia zagadnień i poszukiwania nowej wiedzy nowatorskich warsztatów  oraz prezentowania jasnych modeli zachowań  opartych na dorobku nurtu psychologii komunikacji: Berna Analizy Transakcyjnej czy bogatej w badania komunikacji Von Thuna w „Sztuce rozmawiania” .

Zapraszamy do poznania pełnej oferty szkoleń dla firm zorientowanych na podnoszenie kompetencji w komunikacji i w zarządzaniu. Pełna oferta szkoleń to: szkolenia menedżerskie, szkolenia interpersonalne, szkolenia handlowe, szkolenia integracyjne, szkolenia z negocjacji i szkolenia z zarządzania – to solidny warsztat, dobrany zespół trenerski pod względem merytorycznym i dopracowane scenariusze.

szukaj w zakładce:      Szkolenia  dla  firm

 

szkolenia interpersonalne

 


Business Everywhere. Profesjonaliści dla biznesu. Co nas określa?   Stawiamy istotne pytania – poszukując na nie nowych odpowiedzi. Dzięki temu zyskują Państwo sporą dawkę inspiracji, nowego spojrzenia oraz bazę rozwojową w planowaniu szkoleń dla firm.  Stawiamy na wysoki poziom merytoryczny naszych szkoleń, warsztatów oraz sesji indywidualnych z Państwa kadrą zawodową.
blog
2019-12-18
szkolenia dla menedżerów

Szkolenia dla menedżerów Dlaczego w koncepcji szkolenia dla menedżerów warto rozwijać praktykę zarządzania sytuacyjnego w aspekcie budowania określon...

blog
2018-05-10
Umiejętności miękkie

Umiejętności miękkie - dlaczego tak ważne w biznesie? Umiejętności miękkie podczas aplikowania na różne stanowiska, zwłaszcza kierownicze lub silnie ...



Śledź nas na facebooku Facebook
Newsletter