Umiejętności miękkie
Umiejętności miękkie – dlaczego tak ważne w biznesie?
Umiejętności miękkie podczas aplikowania na różne stanowiska, zwłaszcza kierownicze lub silnie związane z pracą z ludźmi często odgrywają priorytetowe znaczenie. Jak wynika z raportu przedstawionego przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Amerykańską Izbę Handlu w Polsce oraz Ernst&Young zatytułowanego: ,,Kompetencje i kwalifikacje poszukiwane wśród absolwentów szkół wyższych wychodzących na rynek pracy” najważniejszym kryterium stosowanym przez firmę przy zatrudnianiu absolwentów są kompetencje osobowe i interpersonalne. Umiejętności miękkie są wyrazem naszej Inteligencji Emocjonalnej. Pomimo, iż każdy z nas zasadniczo wierzy w swoje umiejętności komunikacyjne – to w istocie nasze kompetencje w tym zakresie sprawdzają się dopiero w szczególnych sytuacjach interpersonalnych – trudnych emocjonalnie, gdy w procesie budowania porozumienia w dialogu – poddawani jesteśmy „emocjonalne próbie”. Kontrolowanie emocji w sytuacjach dla nas trudnych stanowi o naszej emocjonalnej i komunikacyjnej kontroli, bo aktywację a tym samym potrzebę kontroli określonego „modułu umysłowego” – który w danej chwili uzyskuje „nieuzasadnioną przewagę” . Tak definiuje nasze porażki emocjonalne i kognitywne w swojej publikacji Jose Antonio Marina „Porażka inteligencji czyli Głupota w teorii i praktyce”(pozycja warta przeczytania w aspekcie sposobu myślenia i rozumienia zachowań).
W osiąganiu rozwoju interpersonalnego – nieprzeciętnych wyników istnieje potrzeba by szkolenia miękkie szkolenia interpersonalne wprowadzały rzeczywistą sytuacje i faktyczną nową jakość relacji i kompetencji interpersonalnych, tak bardzo kluczowych w pracy menedżerów, handlowców, efektywnych zespołów oraz wszystkich współpracowników w organizacji. Warsztaty z komunikacji interpersonalnej powinny zatem realizować się w dwóch wymiarach psychologii komunikacji: w wymiarze procesów tzw. intrapsychicznych – analizy własnych zachowań i wewnętrznych stanów „ja” które można streścić pytaniem problemowym: Jaki jestem, gdy ktoś inny nie jest takim, jakim chciałbym go mieć? Dlaczego zachowuje się właśnie tak? oraz procesów funkcjonalnych o charakterze interpersonalnym czyli naszym stylem, osobowościowym charakterem lub umiejętnościami w sposobie komunikowania się.
Dobrą jakość szkoleń potwierdzają sami uczestnicy – stawiający trenerom i coachom coraz wyższe wymagania. Opinia ta wynika z prezentowania podczas szkoleń menedżerskich i handlowych czegoś nowego – nowego ujęcia zagadnień i poszukiwania nowej wiedzy nowatorskich warsztatów oraz prezentowania jasnych modeli zachowań opartych na dorobku nurtu psychologii komunikacji: Berna Analizy Transakcyjnej czy bogatej w badania komunikacji Von Thuna w „Sztuce rozmawiania” .
Zapraszamy do poznania pełnej oferty szkoleń dla firm zorientowanych na podnoszenie kompetencji w komunikacji i w zarządzaniu. Pełna oferta szkoleń to: szkolenia menedżerskie, szkolenia interpersonalne, szkolenia handlowe, szkolenia integracyjne, szkolenia z negocjacji i szkolenia z zarządzania – to solidny warsztat, dobrany zespół trenerski pod względem merytorycznym i dopracowane scenariusze.
szukaj w zakładce: Szkolenia dla firm
Mapy mentalne lidera Szkolenie/ warsztat/ konsultacje – mentoring, dotyczące koncepcji psychologicznej, która pozwoli rozwinąć świadomość i...
szkolenia dla firm ...i o tym dlaczego prawdopodobnie nie kupisz mojego szkolenia decydując się czasem na gorsze rozwiązania. O sposobie myślenia ...