Taktyki handlowe, techniki sprzedaży, praktyczne umiejętności komunikacji
Proponując Państwu szkolenie z tego zakresu zachęcamy do szerszego spojrzenia na problem czym jest SZTUKA ODDZIAŁYWANIA NA ROZMÓWCĘ a tym samym na klienta. Umiejętność prowadzenia rozmowy handlowej dotyczy szeregu zagadnień pochodzących z innych dziedzin psychologii komunikacji:
- badania i docierania do istoty problemu
- rozumienia sytuacji klienta
- identyfikacji kryteriów decyzyjnych i motywacji
- umiejętności wpływania na zmianę stanowiska i zrozumienia interesów
- umiejętności negocjacji
- umiejętności perswazji i wywierania wpływu
- technik i sposobów argumentacji
- umiejętności prowadzenia sporów w celu wypracowania konsensusu
- psychologi osobowości i wynikającej z tego dynamiki relacji miedzyosobowych
- sztuki debaty i wystąpień publicznych
- sztuki rozwiązywania problemów w modelu nieliniowym
Inaczej mówiąc proponujemy rozwiązania modułowe – adekwatne do zdiagnozowanych lub zgłoszonych przez Państwa potrzeb – program piszemy na zamówienie po wstępnych konsultacjach.
Szkolenie z technik sprzedaży …?
Nie jesteśmy zwolennikami uczenia technik – przypisanych sprzedaży jako takiej tylko szerzej pojmowanej kompetencji wywierania wpływu na odbiorcę – do którego można zastosować argumentacje handlową. Taka propozycja nie zamyka handlowców w jednym modelu myślenia ale rozszerza kompetencje do umiejętności znalezienia się w różnych sytuacjach.
Nasze propozycje to rozwiązania modułowe oraz program napisany pod konkretne problemy handlowe sprzedawców w relacjach z klientami – dużo piszemy o tym na innych stronach zachęcając Państwa do ich przejrzenia:
O zmianie w paradygmatach sprzedaży i nowych umiejętnościach sprzedażowych
Obserwując rynek i zachodzące w nim zmiany – możemy mówić o nowym czynniku sukcesu, jaki wynika ze zmiany paradygmatu. Nowa definicja sytuacji otwiera perspektywy i przewagi na rynku. Tymczasem większość handlowców nadal tkwi w starym paradygmacie rozmowy handlowej z klientem.
Szkolenie o wywieraniu wpływu …
W świecie szerokiego przepływu informacji oraz jej dostępności – każdy z nas posiada określone wyobrażenie o danej sytuacji. Dostęp do informacji wpływa na nasze poglądy i kształtuje nasze stanowiska w określonych sprawach. Zazwyczaj mamy pogląd na wiele spraw oraz ludzi – którzy reprezentują określone role społeczne czy zawodowe.
W wielu sytuacjach dotyczących relacji interpersonalnych o naszej pozycji wyjściowej oraz osiąganych rezultatach decydują także uwarunkowania osobowościowe: wychowanie, utrwalone nawyki, zachowania reaktywne , przekonania i emocje – determinujące stan naszej siły negocjacyjnej.
W sytuacjach konfliktowych, negocjacyjnych czy sytuacjach będących przedmiotem sporu – w celu wypracowania konsensusu i porozumienia mierzymy się z problemem komunikacji, oraz naszymi praktycznymi umiejętnościami:
- Kształtowanie percepcji drugiej strony – sposobu widzenia sytuacji
- Wywierania wpływu na czyjeś postawy oraz zachowania
- Wpływania na ocenę sytuacji i proces decyzyjny
- Dążenia do rozszerzania kategorii myślenia w celu lepszego zrozumienia sytuacji
- Kontrolowania własnych zachowań i przejmowanie kontroli nad rozmową
Inaczej mówiąc – skutecznego oddziaływania naszymi argumentami oraz naszą ekspresją na naszego rozmówcę, oponenta, interlokutora, klienta.
Zakres tzw. technik wywierania wpływu czerpie zatem z obszaru dziedzin takich jak:
- Erystyka – sztuka prowadzenia sporów
- Debaty publicznej i publicznych wystąpień
- Sztuki budowania porozumienia w dialogu – sztuki rozmawiania
- Rozwiązywania konfliktów oraz mediacji
- Sposobów negocjowania – stylów i dobierania strategii prowadzenia rozmowy
- Technik argumentacji
- Perswazji
W zależności od charakteru i potrzeby oddziaływania na innych, natury prowadzonych sporów czy charakteru instytucji oraz obszaru działalności – opracowujemy bardzo konkretne scenariusze warsztatowe i treningowe dotyczące wzrostu umiejętności praktycznych w zakresie sztuki oddziaływania na innych.
Wartość opracowanych w tym zakresie szkoleń, konsultacji i treningów praktycznych:
- Zgłębisz i poznasz naturę sporu w jakim uczestniczysz
- Zdefiniujesz kryteria sukcesu i cele do osiągniecia
- Opracujesz i przetestujesz scenariusze adekwatne do twoich realnych sytuacji
- Przygotujesz scenariusze prowadzonych rozmów
- Przygotujesz i przetrenujesz zbliżające się realne sytuacje w jakich masz uczestniczyć
- Przygotujesz odpowiednie strategie i scenariusze prowadzenia rozmowy – sytuacyjnie na każdą potencjalną okoliczność jaka może wystąpić
- Wzmocnisz swoja siłę oddziaływania i argumentowania
- Poznasz i podejmiesz działania minimalizacji własnych ograniczeń w trybie pracy nad sobą
- Uzyskasz wiele informacji zwrotnych i propozycji rozwojowych
- Podejmiesz decyzje jak reagować i postępować w krytycznych dla Ciebie sytuacjach
W ZALEŻNOŚCI OD TEGO:
- Co stanowi przedmiot sporu lub wywieranego wpływu
- Jaki jest charakter i kontekst społeczny i zawodowy
- Jakie są osobiste predyspozycje i zasoby danej osoby
- Co stanowi główny problem w komunikacji oraz oddziaływaniu interpersonalnym
- Co leży u podstaw braku wiedzy lub umiejętności
- Co wyznacza podczas sesji kluczowe widoczne obszary do rozwoju
Piszemy dla Państwa odpowiedni scenariusz – odwołujący się do wiedzy i praktyki stosowania z danej dziedziny:
- Wywierania wpływu
- Perswazji
- Sztuki debaty publicznej
- Sztuki prowadzenia sporów
- Rozwiązywania sytuacji konfliktowych
- Negocjowania porozumień
- Technik i umiejętności argumentacji
- Modeli i stylów zachowań wynikających z dynamiki relacji międzyosobowych
- Typologii osobowości
- Analizy transakcyjnej w relacjach biznesowych
- Innych – użytecznych w danej kategorii rozwiązywanego problemu
INACZEJ MÓWIĄC JEST TO PROGRAM MODUŁOWY – A NIE TEMATYCZNY – CZERPIĄCY Z RÓŻNYCH OBSZARÓW WIEDZY – PISANY NA ZAMÓWIENIE
Kogo może dotyczyć to szkolenie?:
- Handlowców zainteresowanych podnoszeniem skuteczności oddziaływania na klienta
- Negocjatorów – znających zagadnienia negocjacji chcących rozszerzyć swoje umiejętności
- Osoby występujące publicznie przed określonym gremium
- Osoby dokonujące prezentacji których celem jest skłaniania innych do określonych idei
- Osoby, których rola wiąże się z wywieraniem wpływu na innych
- Osoby udzielające się społecznie i organizujące wydarzenia publiczne
Więcej o sprzedaży i szkoleniach sprzedażowych