Sytuacyjna analiza zachowań i praca nad relacjami.
Aktualności
2015-09-03 r.
Sytuacyjna analiza zachowań i praca nad relacjami.
Warsztat, dedykowany osobom, których kompetencje społeczne odgrywają ważną rolę w życiu zawodowym, wiążą się z bezpośrednim oddziaływaniem na odbiorcę. Psychologiczne aspekty kontaktów interpersonalnych w relacji szefa z podwładnymi, pracowników pierwszego kontaktu z klientami czy zbudowania porozumienia pomiędzy stronami konfliktu.
Problem wyuczonych zachowań – czyli autentyczność zniekształcona technikami komunikacji - gdzie popełniany jest błąd w edukowaniu komunikacji interpersonalnej?
- czy „doskonały” sposób porozumiewania się - stał się ważniejszy od treści rozmowy?
Uwrażliwienie na „czynnik osobowy” – jak porozumiewać się pozostając w zgodzie z samym sobą ? Komunikacja – jako psychologiczny autoportret naszych wewnętrznych stanów „ja”.
„Jaki jestem gdy ktoś inny nie jest takim, jakim chciałbym go mieć”?
Rozwiń (samo)świadomość – na temat sposobu w jaki wyrażasz siebie i kształtujesz relacje interpersonalne z innymi, co rozgrywa się na panie twoich przeżyć wewnętrznych?
Relacja ja i inni – pozycje życiowe; budowanie relacji wygrany – wygrany dla obu stron.
Opracowanie własnej strategii znalezienie porozumienia i rozwiązania sytuacji konfliktowych z innymi osobami.
Kwadrat wartości i rozwoju osobowego Helwiga – model rozwoju poszczególnych kompetencji komunikacyjnych, dynamiczna równowaga – planowanie osobistego rozwoju interpersonalnego.
Diabelskie koło relacji międzyosobowych – krąg akcji i reakcji ujawniający cały system zachowań interpersonalnych, poszukiwanie przyczyn dysonansu poznawczego, utraty kontroli nad procesem komunikacji, problem zachowań reaktywnych – z tendencją do eskalacji:
- identyfikacja ukrytych motywów postępowania w danej relacji?
- jak przerwać spiralę, która nakręca konflikt?
- jak odzyskać autentyczność kontaktu i nawiązać dialog?
Relacje otwarte i utajone – czyli przestrzeń nieświadoma kontaktu, w której „coś załatwiamy” naszym zachowaniem – co nie jest wypowiedziane? Ukryta motywacja – służąca zaspokojeniu potrzeb; obrona interpersonalna, koluzja czy wypełnianiu określonej roli dla dopełniania wyobrażenia o samym sobie?
Style zachowań – w dynamice relacji międzyosobowych – modele zachowań i wyznaczniki stylu; jak odczytywać style – zależnie od sposobu komunikacji. Systemowe podejście - czyli świadoma reakcja na czyjeś zachowania; własny kierunek rozwoju osobowego i modelowanie kontaktu. Osiem stylów komunikacji i interakcji.
Analiza Transakcyjna w zarządzaniu. Mapy Mentalne lidera
Mapy mentalne lidera Szkolenie/ warsztat/ konsultacje – mentoring, dotyczące koncepcji psychologicznej, która pozwoli rozwinąć świadomość i...
Jak wybieramy szkolenia?
szkolenia dla firm ...i o tym dlaczego prawdopodobnie nie kupisz mojego szkolenia decydując się czasem na gorsze rozwiązania. O sposobie myślenia ...