Scenariusze gier zespołowych – nieaktywny

W tworzeniu rozwojowych scenariuszy gier dla zespołów za inspirację służą nam realne sytuacje zaczerpnięte z pracy wysokoefektywnych zespołów.
Mogą to być realne sytuacje pochodzące z pracy konkretnych zespołów, opisane studia przypadków powiązane z analizą czynników mających wpływ na przebieg zdarzeń, obserwacje badawcze dotyczące specyfiki pracy zespołów, refleksje i wnioski oraz implikacje praktyczne dla zespołów pochodzące z badań prowadzonych przez ludzi nauki pod kątem określonych metod działania.

Poszczególne scenariusze, zadania dla zespołów oraz gry menedżerskie – tworzymy na użytek rozwoju ściśle określonych kompetencji w zespole.

Przykładowe scenariusze gier i zadań rozwojowych dla zespołu:

 

Przypadek Apollo 13    i     „Procedura Wyłączania”.

Przypadek "Apollo 13" - "Procedura Wyłączania"
Przypadek „Apollo 13” – „procedura wyłączania”

W związku z powstałą awarią zespół będący na statku Apollo 13 we współpracy z bazą naziemną Houston ma za zadanie opracować i wdrożyć „Procedurę Wyłączania” dla urządzeń systemowych na statku – by możliwe było odpalenie silników podczas jednej tylko próby lądowania i przekroczenia orbity okołoziemskiej. Wdrożenie procedury i wykonanie zadania przez zespoły wymaga spełnienia szeregu kryteriów działań zespołowych. Scenariusz odnosi się do różnych aspektów współpracy zespołu i zarządzania.

 

Akcja Poszukiwawcza

Akcja poszukiwawcza - Góra Zborów
Akcja poszukiwawcza – Góra Zborów

Zespół dowiaduje się, że ich znajomy, który miał pojawić się w schronisku o określonej godzinie – zaginął w górach. Ponieważ znajdują się najbliżej prawdopodobnego miejsca zdarzenia – regionu  postanawiają na własna rękę

Andrzej Koszyk

Andrzej Koszyk
trener,
konsultant merytoryczny
menedżer projektów
szkoleniowych
Business everywhere