Zagadnienia

Zakładka poświęcona opisowi poszczególnych zagadnień szkoleniowych jakie zostały przedstawione w ofercie. 

Znajdziesz tu komentarze i zachętę do zapoznania się z problematyką szkoleń.

 

 

Szkolenia biznesowe zarządzanie ludźmi psychologia zarządzania

data: 2019-12-08

wydane przez:

Szkolenia biznesowe  zarządzanie ludźmi psychologia zarządzania – stawia menedżerów ponownie przed tymi samymi pytaniami. Bo, gdy pytania się nie zmieniły –  odpowiedzi już tak. Czy w aspekcie poprawiania technologii i wydajności powinniśmy w podobny sposób myśleć o ludziach w organizacji?

 

zarządzanie ludźmi

Światem biznesu rządzi „operacjonalizacja”. Posługując się tą kategorią dążymy do rozwijania na różne sposoby, a tym samym do doskonalenia technologii, procesów, modeli biznesowych, przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów uzyskania efektów pracy – po to by w konsekwencji zyskać wyższą wydajność, lepszy rezultat – lepszy wynik.

Ten sposób myślenia przeniknął także do filozofii zarządzania ludźmi. W ofertach szkoleniowych dotyczących rozwijania kompetencji w zarządzaniu mówi się o ludziach językiem „operacjonalizacji” w ten sam sposób jak o nowych technologiach, ujmując problematykę ludzkich zachowań w kategorie poprawiania „psychologicznej konstrukcji” – a zatem umiejętności, podnoszenia wydajności, zwiększania zaangażowania jednym słowem poprawiania procesów pracy, w postępowaniu, w relacjach i rozwiązywaniu problemów przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów – przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu i spadku motywacji lub braku odpowiedzialności za efekty swojej pracy w procesie rozwiązywania problemów … a zatem – minimalizowaniu „strat” wynikających z niewykorzystanego osobowego potencjału.

Pytanie, czy rzeczywiście tak łatwo ująć człowieka w pewne ramy i technologiczne kategorie wydajności jak obiecują to firmy szkoleniowe? Czy faktycznie zachowania ludzi można w podobny sposób „operacjonalizować” jak maszyny w analizie procesów pracy? Czy ludzka natura; nasze potrzeby, nasze ego ale także wewnętrzny stan przeżyć nie wymyka się tak pozornie łatwej „kontroli sytuacji”?

Czy przypadkiem do języka „obietnic szkoleniowych” nie przeniknął bełkot przyciągający uwagę zainteresowanych rozwojem biznesu zleceniodawców owych skutecznych „praktyk zarządzania”?
A może jest w tym założeniu pewien błąd myślenia o naturze ludzkiej – będącej wynikiem populizowania „gotowych rozwiązań technologicznych” owej tajemnej wiedzy, jaką to posiadły firmy szkoleniowe? Być może w owym trendzie nieustannego wzrostu i rozwoju jest to w wielu przypadkach „populizowanie pseudo – psychologicznego bełkotu”?

Stawiam te pytania jako otwarte ku refleksji, która może czytających nakłoni do bardziej wnikliwego przyglądania się zawartości programów szkoleniowych – często złożonych z lekko pisanych obietnic nie popartych rzetelną tezą. Pragnę zaznaczyć, że nie odżegnuje się od uznania wartości szkoleń – traktując jednakże zarządzanie ludźmi – jako bardziej złożoną relację – opartą na rzetelnej wiedzy i podejmowaniu właściwych działań.

W szkoleniach biznesowych – istotą jest dotarcie do … istoty problemu – oraz ujmowanie problematyki w merytorycznie uzasadnione zagadnienia poparte rzetelną wiedzą.
Podejmując tematykę psychologii zarządzania proponujemy Państwu zagadnienia z dziedziny psychologii osobowości, psychologi komunikacji, psychologii motywacji – traktującej o ludzkiej naturze, o usposobieniu, o refleksji zbudowanej na kanwie wiedzy istotnej dla zrozumienia natury człowieka oraz ludzkich zachowań … Zatem nie tyle „praktyczne wskazówki guru zarządzania” – co rzetelną wiedzę z nurtu psychologii, na kanwie której sami Państwo dojdziecie do własnych wniosków.

Sądzę, że dojrzali, rozsądni menedżerowie, którzy już „z niejednego pieca jedli chleb” z określoną skłonnością do refleksji docenią to – o czym chcielibyśmy realizować to szkolenie ujęte w ramy psychologii zarządzania.

link przeniesie Państwa do jednego z zagadnień szkoleniowych: szkolenia biznesowe psychologia zarządzania 

 

Telemarketing

data: 2019-11-26

wydane przez:

Telemarketing call center - niechciany czy pożądany - jaka jest perspektywa?   Telemarketing call center sprzedaż i obsługa klienta prz...

Szkolenia integracyjne, wyjazdy integracyjne, team building – o co chodzi w tej grze?

data: 2017-08-14

wydane przez:

Szkolenia integracyjne, wyjazdy integracyjne team building – o co chodzi w tej grze? Szkolenia integracyjne – zwykliśmy kojarzyć z wyjazdem int...

Szkolenie zarządzanie zespołem

data: 2017-03-25

wydane przez:

Szkolenie zarządzanie zespołem może być okazją dla menedżerów  do odejścia od realizacji codziennych zadań w zespole oraz refleksji nad poprawą efekty...

Szkolenie z motywowania

data: 2017-02-28

wydane przez: Nesłik

Szkolenie z motywowania pracowników ... Przepis na motywacyjną zupę ? Działanie a raczej manipulowanie w obszarze motywacji - powszechnie określane...

Zachowania osłabiające funkcjonowanie zespołów:

data: 2015-09-21

wydane przez:

Komentarz: Poniższa lista zachowań stanowi zestawienie dysfunkcji zespołów, jakie zaobserwowaliśmy podczas naszej 10 letniej praktyki trenerskiej. Każ...

Szkolenie z Analizy Transakcyjnej. Wartość szkolenia

data: 2015-09-02

wydane przez:

Analiza Transakcyjna a nasze umiejętności interpersonalne Codziennie zawieramy dziesiątki transakcji psychologicznych. Wynikają one z naszych codzien...


Śledź nas na facebooku Facebook
Newsletter

Andrzej Koszyk

Andrzej Koszyk
trener,
konsultant merytoryczny
menedżer projektów
szkoleniowych
Business everywhere