Szkolenie z negocjacji
O negocjacjach i negocjowaniu
Realia współczesnego biznesu – prowadzonego w zmieniających się warunkach, na skutek zmian zarówno geopolitycznych, formalno – prawnych czy gospodarczych, powodowanych sytuacją na świecie – mogą wiązać się z koniecznością podejmowania negocjacji:
- Negocjacji z pracownikami
- Negocjacji z kontrahentami
- Negocjacji z dostawcami (negocjacje zakupowe)
- Negocjacjami w sferze rozwiązywania sporów i konfliktów
- Renegocjacjami warunków kontraktów
Charakterystyka procesu negocjacji oraz dynamika może nakładać konieczność posiadania różnych kompetencji w zakresie stylów negocjowania – zależnie od pozycji negocjacyjnej drugiej strony negocjacji:
- Negocjacje pozycyjne – wynikające z układu asymetrycznej siły negocjacyjnej stron
- Negocjacje problemowe – powiązane z procesem rozwiązywania problemów
- Negocjacje oparte na zasadach w budowaniu porozumienia
- Negocjacje oparte na współpracy dla optymalnej realizacji interesów stron
szkolenie z negocjacji – zagadnienia
Proponujemy Państwu dedykowane szkolenie z negocjacji – powiązane z sytuacjami oraz „przypadkami” negocjacyjnymi – wynikającym wprost z Państwa biznesu, realnych potrzeb i obszarów negocjacyjnych z jakimi macie Państwo do czynienia; do jakich chcecie się przygotować.
Szkolenie z negocjacji powiązane z procesem konsultacji – będzie więc okazją do przećwiczenia szeregu sytuacji negocjacyjnych na realnych Państwa sytuacjach biznesowych. Będzie więc to szkolenie z negocjacji tak opracowanych pod względem zagadnień oraz ćwiczeń aby – stanowiły praktyczne przygotowanie do faktycznych negocjacji.
W ZALEŻNOŚCI OD PAŃSTWA WIEDZY I DOTYCHCZASOWYCH DOŚWIADCZEŃ oraz zależnie od sytuacji negocjacyjnych – dobierzemy dla Państwa zakres i stopień zaawansowania negocjacji.

Szkolenie z negocjacji – założenia do programu
Negocjacje – rozumiane, jako proces dochodzenia do porozumienia stron w celu podjęcia próby realizacji (zaspokojenia) interesów, które mogą być zagrożone.
Przystępując do rozmów każdy negocjator zadaje sobie wiele pytań o czynniki sukcesu w negocjacjach oraz możliwe ryzyka pojawienia się impasu, osłabienia własnej pozycji – wynegocjowania/uzyskania niekorzystnych warunków lub całkowitego niepowodzenia. Szkolenie wskazuje na momenty krytyczne dla powodzenia negocjacji i przygotowuje merytorycznie do przeprowadzenia kolejnych negocjacji według poznanych zasad, z uwzględnieniem wszelkich punktów krytycznych na mapie dochodzenia do porozumienia.
SZKOLENIE Z NEGOCJACJI ZAGADNIENIA:
- Do jakich negocjacji przystępujesz? Analiza stylów negocjowania.
- Jak orientować negocjacje – nastawione na współpracę i wypracowanie porozumienia.
- Przygotowanie do negocjacji – definiowanie własnej pozycji negocjacyjnej.
- Definiowane celów negocjacyjnych
- Określanie hierarchii ważności oraz pola do negocjacji
- Zrozumienie swojej pozycji negocjacyjnej – oraz budowanie siły przetargowej
- Strukturalizacja procesu – kolejność negocjowania oraz etapy
- Negocjacje rozumiane jako sztuka rozwiązywania problemów – praktyka stosowania określonych modeli pomocnych w określaniu pola do negocjacji stron

- Czym jest B.A.T.N.A. w twojej pozycji negocjacyjnej / jaka może być B.A.T.N.A. drugiej strony
- Jak i kiedy korzystać z B.A.T.N.A?
- Czynniki przewagi konkurencyjnej w określaniu celów negocjacyjnych
- BATNA – jako źródło kryteriów decyzyjnych strony negocjacyjnej

- Stanowiska i interesy stron – jako element budowania płaszczyzny porozumienia w negocjacjach nastawionych na współpracę.
- Negocjacje jako gra stanowisk w budowaniu siły i przewagi negocjacyjnej
- Negocjacje jako orientacja na współpracę – poszerzające możliwości porozumienia.
- Rozumienie kryteriów decyzyjnych oraz motywacji do uzyskania porozumienia

- Opracowanie strategii negocjacyjnej w oparciu o tzw. Harwardzki Projekt Negocjacyjny
- Praktyka stosowania 4 kluczowych zasad modelu harwardzkiego
- Czynniki sukcesu – negocjacji nastawionych na współpracę
- Jak w praktyce realizować zasady negocjacyjne – oparte na współpracy?

- Style negocjowania w oparciu o zagadnienia z dziedziny psychologii konfliktów oraz psychologii negocjacji
- Siła i wpływ oraz możliwości zastosowania określonego stylu negocjowania
- Analiza własnego stylu negocjowania
- Jak reagować na styl negocjacyjny drugiej strony

- Emocje i ich udział – problem pojawiających się emocji w negocjacjach
- Emocjonalne pułapki negocjacyjne – jak ich unikać?
- Wyrażanie siebie – budowanie konstruktywnego dialogu i porozumienia
- Asertywność oraz wzorce zachowań w oparciu czynniki Inteligencji Emocjonalnej
- Przydatne modele komunikacji – w procesie negocjacyjnym
- Techniki argumentacji oraz czynniki wpływu w negocjacjach
- Zasady i praktyczne techniki argumentacji
- Mechanizmy wpływu społecznego
- Manipulacje oraz sposoby obrony przed nimi
- Sposoby przełamywania Impasu
- Psychologiczne aspekty czynników interpersonalnych w procesie negocjacyjnym
- Pułapki myślenia, zniekształcenia poznawcze oraz blokady komunikacyjne
- Udział stron w procesie negocjacji – w przypadku negocjacji w zespole negocjacyjnym
- Negocjacje z podziałem na role – definiowanie ról i określanie zadań
- Zachowania oraz możliwe problemy zespołów negocjacyjnych
- Planowanie strategii negocjacyjnej w zespole

- Obrona ceny oraz ważnych interesów w negocjacjach
- Sposoby argumentacji cenowej
- Mechanizmy psychologiczne ulegania i jak sobie z nimi radzić
- Taktyki negocjacyjne – osłabiające pozycje w negocjacjach jak je rozpoznać i jak sobie z nimi radzić
- Manipulacje w grze o cenę i warunki kontraktu
- Ty w roli negocjatora
- Mentalne i merytoryczne przygotowanie do rozmów
- Jak kształtować wewnętrzną siłę negocjacyjną?
- Jak się widzisz, jak przeżywasz i jak się zachowujesz w roli negocjatora
- Twój styl negocjowania; Problem dobrej i złej kondycji w przystępowaniu do negocjacji
Po szkoleniu:
- będziesz rozumiał proces negocjacji w rozróżnieniu na style i formy negocjowania
- wiedział jak zaplanować i przygotować cały proces negocjacyjny oraz zamierzone cele negocjacyjne
- identyfikował czynniki krytyczne w negocjacjach oraz wiedział jak się do nich przygotować
- opracujesz własną strategię negocjacyjną oraz style reagowania na zachowania drugiej strony w negocjacjach
- określisz własne standardy negocjacyjne – nastawione na współpracę
- zabezpieczysz ważne obszary prze czynnikami destabilizującymi przebieg negocjacji
- poznasz taktyki oraz praktyczne sposoby negocjowania
- poznasz psychologiczną stronę negocjacji oraz sposoby kształtowana konstruktywnego dialogu, radzenia sobie z manipulacjami oraz zagrywkami taktycznym drugiej strony
- określisz własny styl negocjowania
- poznasz wybrane strategie i taktyki mające wpływ na przebieg negocjacji
- poznasz praktyczne modele komunikacji – wspierające Twój potencjał tzw. Inteligencji Emocjonalnej w negocjacjach
OBSZARY KONSULTACJI POSZKOLENIOWYCH – PROBLEMY NEGOCJACYJNE do opracowania w nadchodzących negocjacjach. Zagadnienia rozszerzone o sytuacje negocjacji handlowych.
Co zrobić gdy …
Masz świadomość, że kontrolowanie procesu negocjacji jest kluczową umiejętnością, której będziesz potrzebować, jeśli chcesz odnieść sukces w swojej dziedzinie. Definiowanie krytycznych momentów – osobistych uwarunkowań – w przygotowaniu o negocjacji.
Specyfika branży oraz graczy rynkowych, wymusza na tobie określone zachowania w negocjacjach co wymaga przygotowania lepszej strategii negocjacyjnej dla osiągania własnych celów i korzystnych warunków oraz budowania własnej siły i pozycji negocjacyjnej.
Stajesz w obliczu znacznej presji cenowej lub narzuconych warunków kontraktu – ze względu na siłę oraz pozycje konkurencji na rynku lub żądania drugiej strony negocjacji.
Klienci, z którymi masz do czynienia, są coraz bardziej wymagający i jednocześnie mogą przejawiać zachowania destrukcyjne w procesie negocjowania warunków współpracy w oparciu o negocjacje pozycyjne / stanowiskowe w określaniu wymagań na twoją niekorzyść.
Szkolenie z negocjacji – forma szkolenia
- Mini wykłady z problematyki negocjacji i negocjowania
- Ćwiczenia praktyczne
- Arkusze przygotowawcze – dla opracowania strategii negocjacyjnej
- Narzędzia, techniki i sposoby prowadzenia negocjacji, argumentacji
- Symulacje negocjacyjne – trening zachowań / procedury negocjacyjne
- Warsztaty wypracowujące strategie negocjacyjne
- Arkusze autodiagnozy w pracy nad sobą w procesie negocjacji
Dzięki interaktywnej formie szkolenia uczestnicy zweryfikują swoje umiejętności oraz możliwości negocjacyjne, określą zachowania oraz dotychczas przyjmowane strategie. Wezmą udział w symulacjach negocjacyjnych, co pozwoli im lepiej zrozumieć przebieg całego procesu negocjacji z uwzględnieniem czynników krytycznych dla wynegocjowania porozumienia. Poprzez wykłady i omówienia studium przypadku zrozumieją naturę negocjacji oraz czynniki psychologiczne warunkujące ich przebieg. Nauczą się metod oraz stylów negocjowania.
Szkolenie z negocjacji – dla handlowców
Szkolenie dla handlowców z elementami negocjacji – to szkolenie i warsztaty, odwołujące się w swoich paradygmatach do zagadnień negocjacyjnych. Współczesny proces sprzedaży opiera się bardziej na kształtowaniu decyzji klienta, rozumieniu jego kryteriów decyzyjnych oraz motywacji niż typowym zaspokajaniu potrzeb. Szkolenie sprzedażowe – nabiera coraz więcej cech rozmów o charakterze negocjacyjnym opartym na lepszym postrzeganiu problemów klienta – rozumieniu jego interesów i wywieraniu wpływu.
Jeśli prawda jest, że współczesna sprzedaż to:
- Kształtowanie decyzji klienta
- Praca handlowca z przekonaniami klienta – jego stanowiskami
- Proces prowadzący do zrozumienia interesów
- Proces prowadzący do rozwiązywania problemów klienta poprzez oferowane produkty/ usługi
- Odnoszenie się do ofert alternatywnych
- Oddziaływanie na kryteria decyzyjne klienta i jego motywy oraz motywacje do zakupu
- Uzasadniania w negocjowaniu ceny oraz warunków kontraktu – dla finalizacji sprzedaży
… realizacje powyższych celów pośrednich dla finalizacji sprzedaży nabywają charakteru kształtowania porozumienia a co za tym idzie – umiejętności prowadzenia negocjacji.
Szkolenie z negocjacji – handlowe to warsztaty, trening zachowań oraz praktyczna wymiana wiedzy i doświadczeń – skierowane do pracowników, którzy prowadzą rozmowy handlowe z kontrahentami; negocjują ceny oraz warunki realizacji poszczególnych rozwiązań, biznesowych, projektów wykonawczych czy usług.
Aby być skutecznym sprzedawcą w negocjacjach handlowych, warto rozwijać i weryfikować swoje umiejętności w oparciu o nowe paradygmaty sprzedaży. Poznawać nowe formy i sposoby prowadzenia rozmów handlowych i negocjowania, być bardziej przygotowanym by przeciwdziałać wpływom osłabiającym siłę i pozycję negocjacyjną handlowców z powodu stosowanych taktyk przez lepiej przygotowanych klientów
Warto mieć na uwadze, że handlowanie jak i negocjacje to gra stron w osiąganiu optymalnego porozumienia, odbywa się z udziałem taktyk oraz stosowanych zagrywek – analogicznie do rywalizacji sportowej w grze o wynik. I tak, jak ze specyfiki danej gry wynika taktyka – tak w negocjacjach styl negocjowania.
Zobacz także: „szkolenia sprzedażowe – zmiana paradygmatów”
Szkolenia w formule opracowanych realnie występujących sytuacji negocjacyjnych w formie:
Warsztatu – wypracowującego określone podejście, dyskusji grupowej – wymiany myśli, doświadczeń oraz idei, treningu zachowań– intensywnej pracy nad umiejętnościami, wypracowywania podejścia do określonych sytuacji handlowych i negocjacyjnych; ujawniające czynniki oraz przyczyny niepowodzeń w rozmowach handlowych, budujące jednocześnie nowy wzorzec działania i radzenia sobie z realnymi sytuacjami sprzedażowymi w procesie negocjowania i targowania się.
Za sprawą opracowań pod specyfikę Państwa biznesu, modelu sprzedaży oraz produktu – charakter zajęć szkoleniowych podniesie skuteczność oraz pewność handlowców w rozmowach z partnerami biznesowymi; z kontrahentami.
Dodatkowym wzmocnieniem będzie dla Państwa wcześniejsza analiza czynników krytycznych tak zwanych „decydujących chwil” i wypracowania tzw. „zachowań kluczowych” dla zwiększenia powodzenia prowadzonych rozmów handlowych o charakterze negocjacji.
Szkolenie z negocjacji – wartość efektów poszkoleniowych
- Zwiększenie kompetencji w zakresie negocjacji, czyli wypracowywania warunków współpracy z klientami – jeśli mają one znaczenie krytyczne
- Poznanie technik argumentacji, zwłaszcza przekonywania do swoich stanowisk
- Zidentyfikowanie tzw. decydujących chwil dla charakteru i przebiegu negocjacji
- Autopercepcja i samopoznanie, w jakim kierunku doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne
- Poznanie procesu rozwiązywania problemów – jako czynnika prowadzenia negocjacji problemowych służących wypracowywaniu optymalnych rozwiązań – kształtowanie myślenia problemowego a nie produktowego
- Poznanie stylów negocjowania dla zrozumienia charakteru i przebiegu procesu negocjacji oraz kształtowania sytuacji negocjacyjnych w kierunku zwiększania partnerstwa, współpracy, myślenia opartego na czynnikach negocjowalnych – w odróżnieniu od impasu
- Wiedza o sposobach prowadzenia trudnych rozmów z wymagającymi klientami, z grą handlową, z taktykami osłabiającymi zazwyczaj pozycje sprzedawcy
- jak rozmawiać z klientem konkurencji i rozumieć znaczenie BATNA – lepszej alternatywy
- rozpoznawanie manipulacji oraz praktyki stosowania technik wpływu społecznego
Założenia do programu szkolenia – negocjacje handlowe, zagadnienia:
Czynniki gry negocjacyjnej
- Kto zwycięża w negocjacjach? – znaczenie przygotowania do negocjacji / rozmowy handlowej /; definiowanie obszarów oraz celów negocjacyjnych
- Znaczenie analizy fundamentalnej – motywów zakupowych klienta
- Proces decyzyjny klienta – zagadnienia dotyczące natury i sposobu podejmowania decyzji
- Tworzenie rozwiązania w odpowiedzi na realne problemy klienta
- Negocjowanie jako gra – za którą stoi styl negocjowania oraz sam charakter negocjacji wynikających z przyjętej taktyki
- Targowanie się oraz inne sposoby osiągania porozumienia w zakresie obrony / argumentacji ceny.
- Dobijanie targu – zamknięcia procesu sprzedaży
Plan taktyczny. Czyli jak dbać o realizację celu na każdym etapie negocjacji handlowych?
- Proces przygotowawczy przed przystąpieniem do stołu negocjacyjnego
- Ustanowienie celów maksymalnych i minimalnych
- Wyznaczenie swojej BATNA przewidywanie pozycji stron negocjacyjnych
- Inne funkcje BATNA – istotne z punktu widzenia przygotowania do negocjacji
- Szacowanie pozycji własnej i kontrahenta / analiza możliwych stanowisk w negocjacjach pozycyjnych – stanowiących punkt wyjścia w negocjacjach
- Planowanie strategi (realizacji) spotkania i miejsca i warunków prowadzonych rozmów
- Podział ról, gdy negocjacje odbywają się w zespole negocjacyjnym
- Identyfikacja potrzeb merytorycznych i psychologicznych
- Przekonywanie do swojej propozycji – sposoby reakcji i wywierania wpływu
- Sposoby odnoszenia się do stanowisk partnera – jak rozmawiać by nie „palić mostów” i nie prowadzić do impasu?
- Sposoby szukania porozumienia i współpracy – zmiany / przekształcanie stylu negocjowania z negocjacji pozycyjnych na inne – sprzyjające wypracowaniu porozumienia i konstruktywnej współpracy
- Sposoby zamykania spotkań handlowych i finalizacji kontraktów
Strategie negocjacyjne – przegląd stylów i ocena ich zastosowania
- Strategia pozycyjna
- Strategia problemowa
- Strategia oparta na zasadach
- Strategia oparta na współpracy
- Dobieranie odpowiedniej metody negocjacyjnej
Sztuka rozmawiania w kwestiach spornych
- Zasady ustępowania – taktyka wzajemnych ustępstw
- obrona własnych pozycji negocjacyjnych i interesów
Negocjacje cen – czyli rozmowy dotyczące argumentacji cenowej
- Efektywne metody prezentowania ceny
- Obrona ceny
- Utrzymanie ceny – przez dostarczanie wartości
- Unikanie eskalacji żądań w udzielaniu rabatu
- Psychologia ustępowania – siła negocjacyjna w obronie ceny, obawy handlowców związane ze ustępowaniem – gra psychologiczna w uzgadnianiu cen
- Sposoby argumentacji w nawiązaniu do poszczególnych sytuacji negocjacyjnych obszary negocjacji
- Kryteria ceny:
- Jakość i użyteczność
- Warunki płatności
- Warunki dostaw i gwarancje
- Realizacje postanowień
- Dodatkowe pakiety usług
- Inne warunki oraz korzyści
Prawidła komunikacji w rozmowach z klientami
- Zasady partnerskiej komunikacji
- Zasady komunikacji w negocjacjach
- Asertywność w momentach krytycznych
- Rozmowy – zapobiegające nasilaniu się sytuacji spornych i zastrzeżeń
Szkolenie negocjacje z trudnymi klientami
- Rozmowy ze stroną o silniejszej pozycji
- Trudne rozmowy z osobami stosującymi strategie osłabiania
- Zachowania krytyczne w obronie przed manipulacją
Postępowanie z manipulacjami –w negocjacjach handlowych
- Najczęściej stosowane manipulacje i typowe na nie reakcje
- Odkrywanie manipulacji rozmówcy
- Jak się zabezpieczyć przed wpływem manipulacji
Program szkolenia wraz z opisem – wyślemy Państwu w odpowiedzi na zapytanie, najlepiej po wstępnych konsultacjach dotyczących problemów i potrzeb rozwojowych.
Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty
zobacz także zagadnienia z zakresu ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW:
