Komunikacja interpersonalna
Sztuka budowania porozumienia poprzez dialog to komunikacja interpersonalna w ujęciu Friedemanna Schulza von Thuna.
Komunikacja interpersonalna – rozumiana, jako umiejętność konstruktywnego dialogu i rozwijania porozumienia zalicza się do jednej z zasadniczych kompetencji społecznych będących składową „inteligencji emocjonalnej”. Dzisiejsze realia zawodowe oparte na relacjach społecznych, pracy w projektach czy rozwijaniu inicjatyw z angażowaniem innych osób stawiają wobec menedżerów, specjalistów i współtwórców wymóg tworzenia sprzyjającego środowiska dla dialogu, wymiany myśli i wypracowywania konsensusu. Zaangażowanie we wspólne przedsięwzięcia opiera się na umiejętności wyzwalania w ludziach woli dzielenia się tym co w nich najlepsze – twórczego potencjału i osobistego doświadczenia.
Nasze kompetencje interpersonalne poddawane są nowej próbie w obliczu ról, jakie mają do spełnienia czy to w biznesie, czy w relacjach zawodowych, czy kontaktach społecznych:
- Integrowanie różnych kultur oraz środowisk zawodowych
- Poszanowanie dla odmienności, dostrzeganie wartości w innym sposobie myślenia
- Wypracowywanie konsensusu w sytuacji odmiennego postrzegania problemów
- Łączenie perspektyw – dla lepszego zrozumienia problemu i zwiększania potencjału wiedzy
- Pogłębianie partnerskich relacji pomimo różnicy zdań – tworzeniu wartości dodanej
- Tworzenie sprzyjającej a więc twórczej atmosfery wokół współpracy
W dobie silnej konkurencyjności oraz rozkwitu indywidualności miejsce sytuacji konfliktowych powinny zająć kompetencje interpersonalne kształtujące w nas tzw. zachowania integrujące.
Dialog – a co za tym idzie sztuka rozmawiania stały się kluczowym wymogiem naszych czasów.
Zapraszamy na cykl szkoleń, które poprowadzi Andrzej Koszyk z tematyki: Komunikacja interpersonalna.