Budowanie marki osobistej – Personal Branding
Tworząc obraz siebie w naszym otoczeniu – dążymy do wywierania określonego wrażenia na innych. Chcemy by to nasze wyobrażenie o nas samych a także o naszym widzeniu świata – znajdowało adekwatne – pozytywne odzwierciedlenie w oczach innych ludzi; szczególnie tych, na którym nam zależy. Nie jesteśmy w swoich decyzjach wolni od dysonansu poznawczego – dylematu, czy to, co mamy do przekazania światu o sobie kogoś zainteresuje? Dochodzi wówczas do nas świadomość kreacji własnego wizerunku – naznaczona znamieniem popularności, lubienia i sympatii, aprobaty lub zainteresowania innych. Zaczynamy kalkulować – zastanawiać się w jaki sposób wykreować siebie,by przyciągnąć uwagę pożądanych odbiorców … Zaczynamy manipulować wrażeniem.
Myśląc o tej kreacji nas samych możemy wpaść w pułapkę zgubienia tożsamości. W myśl definicji: Nie to atrakcyjne, co atrakcyjne – tylko, co o się komu podoba – bywa, że zaczynamy funkcjonować zgodnie z oczekiwaniem innych. Świat przedstawiony – zaczyna brać górę nad światem rzeczywistym zacierając w nas granice tego, co w naszej rzeczywistości dzieje się naprawdę. Wszyscy chyba jesteśmy świadkami tego jak wielu ludzi na autokreacji – zbudowało kapitał popularności … i mają się dobrze! Są i tacy, co zbudowali go na kłamstwie! Taki stan rzeczy stawia nas przed dylematem wyboru własnej drogi:
Spełniać czy odgrywać role? W jakim chcesz żyć świecie?
Idąc drogą kreacji zabrnąć możemy w świat po drugiej stronie lustra dopiero po wielu latach budząc się do rzeczywistości – życia w nieswojej bajce, czując się w niej nieporadnie niczym Alicja w krainie czarów – pytając się siebie co ja tu robię? Zbudowanie siebie w oparciu o zewnętrzne trendy, mody, pozy lub wyznaczniki celebryckiej popularności – dobrze zaistniejemy dla innych … gubiąc przy okazji siebie. Wie o tym każdy, kto choć raz zdał sobie sprawę – że żyje w otoczeniu świata, w którym przestał być już sobą tłumiąc własne głęboko ukryte potrzeby. Możesz wówczas dojść do wniosku, że kultura w jakiej się obracasz, zachowania innych, wzorce postępowania, przyjmowane pozy a nawet język innych ludzi buduje model relacji, który stanowi przepaść między Tobą a nimi … obyś zdążył się z tej rzeczywistości w porę obudzić!
Być sobą – być tutaj
Kształtuje nas tożsamość – nasze wychowanie i doświadczenia życiowe, które przełożyliśmy na określoną filozofię życia, budują nas nasze autorytety i wzorce rodzinne oraz ukształtowany system wartości. Wybierając społeczne role w jakie się angażujemy – skłonni jesteśmy przybierać określone zachowania, dobierać elementy wizerunku, odpowiedniego stylu, nakładając na siebie odpowiednie atrybuty dobrze pełnionej roli.
Czy jednak wiemy jak spostrzegają nas inni …? Czy nasz wizerunek – zgodny jest z oczekiwaniem społecznym z tzw. prototypem roli? Czy jesteśmy dla innych wiarygodni, godni zaufania – co z nas emanuje … jaka jest siła naszego przekazu i jaki pozostawiamy po sobie komentarz?
Czy jednak wiemy – jak chcemy spostrzegać siebie …? – budując realne porozumienie z otaczającym światem … mając mu coś do zaoferowania z nas samych?
Być może jesteś w takim miejscu swojego życia, swojej kariery, które wymagają przemyślenia ważnych kwestii związanych z kreowaniem własnej marki – z uwagi na środowisko do którego wchodzisz, ludzi do których chcesz dotrzeć lub społeczności w których chcesz zbudować swoją silną pozycję … ?
Budując własną markę … warto byś uświadomił sobie na czym budujesz, co stanowi o Tobie, jakie są Twoje realne mocne strony, a jakich kompetencji jeszcze potrzebujesz? Ważne byś w tej autokreacji postawił właściwy fundament – dobrze zidentyfikował, określił i powiązał własne atrybuty z oczekiwaniem społecznym i odpowiedział sobie na fundamentalne pytanie:
Czy chcesz tę rolę dobrze odegrać …czy może chcesz się w niej spełniać?
Warsztat z budowania marki osobistej
W kreowaniu Twojej marki – sięgniemy po szereg aspektów Twojej osobowości identyfikując wraz z Tobą to, co cię określa i stanowi o Twojej wartościowej odrębności. Zachęcimy Cię do wglądu w samego siebie – po to byś skonfrontował się ze swoim wyobrażeniem. Zainspirujemy Cię do autorefleksji na własny temat – w różnych ważnych dla Ciebie obszarach życia, kontekstach społecznych i pełnionych przez Ciebie rolach.
Zagadnienia:
Czym jest marka osobista
Komu jest potrzebna i jaki niesie ze sobą profity?
Co stanowi wyznacznik dobrej marki?
Z czego wynika siła oddziaływania dobrej marki?
Twoja definicja marki osobistej
Kim jesteś – kim chciałbyś być w postrzeganiu Ciebie przez innych?
Jak możesz rozwijać własne atrybuty na tle Twoich mocnych stron?
Analiza twojego potencjału
Twój wizerunek – czy Twoja marka?
Jaka jest Twoja wizja samego siebie? Co buduje twoje wyobrażenie o sobie?
Twój wewnętrzny powód: Dlaczego – jesteś tym, kim jesteś?
Czynniki zmiany – siła twojej marki
Jakich zmian mentalnych i wizerunkowych chciałbyś dokonać?
6 czynników – skutecznej zmiany – zmiany wizerunku
Na czym budować – sztuka kreowania wizerunku – analiza stanu własnego „ja”
Twoje mocne i słabe strony
Analiza czynników twojej osobowości – zaproponujemy Ci narzędzia diagnostyczne
Zrób przegląd osobisty:
5 pytań rozwojowych
Portret twoich stanów „ja”
Twój styl myślenia
Profil Twojej osobowości w świetle najnowszych badań i typologii osobowości
Profil Twojej umysłowości na podstawie Mind Sonnar
Czynniki Twojej determinacji/motywacji w działaniu
Co Cię określa twoim zdaniem ?
Twoje niezbędne kompetencje w budowaniu marki osobistej
Sztuka autoprezentacji – czyli jaki wykreujesz pomysł na „sprzedanie siebie”?
Twój stały wizerunek – zbudowany na Twoich atrybutach – jak to pokazać?
Najistotniejsze elementy Twojej marki osobistej dla Ciebie?
Wykreuj swoją markę osobistą na zewnątrz – Twój społeczny autoportret
Strategia umacniania i promowania własnej marki
Formułowanie przekazu
Zaplanowanie działań medialnych – kanały komunikacji/media społecznościowe
Uczestnictwo w wydarzeniach/udział w forach branżowych
Używanie innych marek – parasol twojego sukcesu
Docieranie do zdefiniowanej grupy docelowej/grupy swoich odbiorców
Pozycjonowanie i zwiększanie własnego wpływu
zapraszamy do kontaktu … zapytaj o szczegóły tego warsztatu